Etterpå..

Så klarte dere igjen å få meg inn på topplista.  Hverdagene altså…. Er rett og slett ydmyk og takknemlig.

Så kom siste dagen i ferien. Været er elendig, huet er tungt og våknet egentlig kun med en gigantisk klump i magen og høye skuldre og dritthumør Det var tydeligvis varmt idag natt for vakna til at to stykker sov i sofaen. Jeg satt meg bare ut i øspøs regn og torden og leste. Merket humøret kom sakte men sikkert.

Så fant jeg ut at idag gidder jeg ikke styre masse i huset. Men måtte jo gjøre noe, så dermed satte jeg igang med bordkort til konfirmasjonen til Sprettballen vår. Det som er gjort er gjort. Det som skjer skjer. Fikk til og med forberedt snacks til matboksene som lages fra og med imorra. Gleder meg.

Jeg har en venn som er utrolig god på dette med å se fremover. Det som har skjedd har jo skjedd. Men hva kommer etterpå? Det vet vi ikke, men… For meg har jeg nå skjønt at jeg kan gjøre fremtiden litt lettere med å forberede meg. Det jeg kan vite på forhånd er topp. Så er det litt mindre som kommer overraskende og fører til mye mindre usikkerhet. Dermed blir det også færre triggere.

Det som har vært får jeg ikke gjort noe med, men… Det er ikke greit mye av det som har skjedd, men…. Jeg kan jo prøve å lukke dørene til fortiden så ofte som mulig og nyte nuet og drømme om fremtiden. Jeg vet at konfirmasjonen blir mer avslappet med alt jeg har gjort i forkant og jaggu er jeg i gang. Mannen og sprettballen har gjort masse allerede. Jeg er heldig.

Nå er det en time veranda med ny bok. Etterpå blir det pasta med salat. Etterpå er det fotballtrening for mannen. Da skal jeg lage 10 bordkort til og spille med kidsa.

Det jeg sier til dere hver dag glemte jeg i dag tidlig, men lager det nå.

Lag deg en god dag.

Jeg lager meg en god dag
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg