Min sønn, halvmaratonløperen.

Hei og hopp. En ny dag er her. Den er litt uforutsigbar. Det er litt som skjer og jeg skriver ikke om det før jeg vet. Store greier på gang for å si det mildt.

Idag skal jeg ha meg en treningsøkt og gleder meg en treningsøkt og det gleder jeg meg til etter en helg uten noe trening. Det vil si vi jobbet igår, men ble ikke veldig sliten av det. Ble mer sliten av husarbeidet for å si det sånn. Med to katter i hus er det hår overalt, men litt mindre idag. Litt usikker om det blir banejogging eller bakkeøkt idag. Må se hva som passer best i forhold til tiden. Ene gutten har dobbeltrening idag, så han er borte halve kvelden. Men det er jo dette han vil, så det er bare gøy.

Fotballen er jammen en stor del av livet og hvert år er vi litt i vakuum når sesongen er over, men det er heldigvis litt igjen nå. Alaget har endel kamper igjen, så har fortsatt oppgaver som skal gjøres og det er gøy. Det er nemlig jeg som er kampvert på hjemmekamper og det synes jeg er utrolig koselig. Håper vi snart kan slutte å registrere for smittesporing, men gjør det fortsatt med glede. Når vi kan slutte med det er hverdagen helt tilbake igjen. Denne pandemien altså.

Må skryte litt av eldstemann. Han løp halvmaraton igår på 1:54:06. Dette er utrolig inspirerende. Dette er en som startet med løping i januar. Vi har alltid sparket fotball, men ingen av oss har vært noen løpere. Så fant altså han ut at når jeg prøvde å pushe kondisjonen min skulle han og prøve på det. For en utvikling han har hatt. Det er helt fantastisk å få være med i prosessen hans. Skulle gjerne heiet han i mål, men jeg vil vente litt til før jeg reiser til Oslo. Vil reise når det er trygt uten munnbind.

Min kjære eldste sønn, du er helt rå. Jeg er skikkelig imponert over sin stå-på-vilje. Hvor ender dette? Du sier det ikke blir maraton? Vi får se da. Regner med det blir flere halve i hvert fall og tiden endret. Jeg gjettet forresten på 1:55, så mor har alltid rett. Nå er det bare å hvile idag, så er jeg sikker på at du er igang igjen imorra. Du er en maskin. Tenker du gleder deg til litt styrketrening nå. Det å ha treningen sammen, selvom du ikke bor hjemme lenger er helt supert. Takk for all støtte og pushing og at du har trua på meg. Elsker deg herfra til evigheten.

Min sønn halvmaratonløperen.

Kjære leser,

lag deg en god dag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg