Brente minner..

Takker for alle tilbakemeldinger og delinger. Dere er gode.

Idag har vært en skikkelig delt dag. Vi har et rom i huset vi kaller for bula og da skjønner dere vel hvordan det har sett ut der. Fullstendig kaos. Nå er alt gått igjennom og masse er kastet. Men noe av det som måtte gås igjennom var tungt. Bilder… Hva gjør man med de liksom… Joda, det skal jeg fortelle dere. Noen kastet jeg, noen inn i album og noen ble brent. Brent, lurer du på? Jupp, det har du rett i var rart, men skikkelig godt og ikke minst viktig. Det poppet plutselig opp bilder av denne “familievennen” som absolutt ikke var en venn av meg. De bildene jeg fant var fra jula for mange mange år siden. Alle følelsene kom opp igjen. Det var altså så fælt å sitte ved bordet med han. Feire jul med en som har voldtatt deg gang på gang. Sykt å tenke på nå. Hadde jeg bare sagt ifra til noen. Tenk at jeg ikke gjorde det!! Jeg vet at det å føle seg lite verdt er ødeleggende. For min del var det ikke bare de som misbrukte meg som ødela meg, men  så mange som ikke så meg. Så mange som må ha sett endringen i meg. Så mange som ikke så den stille jenta som var så redd. Jeg skulle ønsker jeg hadde en meg i livet mitt når jeg var mindre. Min mann synger så fint “Du gir til andre det du aldri fikk.”

Jeg skal stole på folk igjen.

Andre tanker som og da kommer opp er “Tenk om han har gjort dette mot andre?”. Det er ikke noe god tanke, men jeg visste ikke hva jeg kunne gjøre. Han truet med så utrolig mange ting. Han hadde full kontroll over meg. Han fikk meg til å ikke stole på noen. Dette sliter jeg fortsatt med. Tenke seg til at de føle menneskene man møter har makt over en selv etter at de er borte. Her har jeg en jobb å gjøre.

De som fortjener energien min er de som burde få den. Så de bildene jeg har igjen er nydelige mennesker. Masse bilder av barna og de i familien som jeg har gode minner med. Så jeg fant ut at rett ut å ake. Mann og to barn med aking kan ikke bli feil og det ble det ikke heller. avsluttet med kakao med krem og marshmallows. Nam sier jeg bare.

Ble et kort innlegg, for er litt sliten rett og slett. Slike delte dager er litt vanskelige. JEg skal feire 18årsdagen til min vakre og meg videre med taco og muligens litt eplekake og is.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg