Dette blir en god dag, for det har jeg bestemt.

Dere er så bra. Takker og bukker

Idag tror jeg på en god dag. Dagen igår ble avsluttet med taco og musikk i Furtebua vår. Det ble rett og slett en nydelig kveld med mannen og gode venner.

Idag skal det broderes litt til og så er det spillejobb for bandet til mannen. Det blir knall med spilling igjen.

Det å bestemme seg for at dagen skal bli god er skikkelig vanskelig innimellom, men når jeg klarer det blir alt litt lettere. Det å ta valg for at dagen blir bedre går på sånne dager som idag. Det er for eksempel kaffe på verandaen selvom det er kjølig. Kjenner høsten er på vei, men det er greit. For en varme vi har hatt i det siste. Sitter nå og ser på folk jobbe på nabotaket og det er gøy å se folk jobbe, mens jeg kan sitte under teppet mitt.

Lettere normal dame dette her

Vurderer faktisk en liten joggetur idag for å få ut litt treningsverk av kroppen. Vært en ganske hard treningsuke for min del. Kjenner at hviledager er viktigere nå som  jeg trener hardere. Men det funker da. Nå er sommerkiloene av og jeg er lettere enn før sommeren. Så til nå er vektreduksjonen 13 kg siden januar. Det er helt sykt faktisk. Det kjenner godt på kroppen nå og den har fortjent det. Litt rart å tenke på hvor mye 13 kg er. Det er noen smørpakker. I tillegg er kondisen på tur opp og jeg blir sterkere uke for uke. Noen spurte om hva jeg trener og det kan jeg fortelle.

Denne uka var litt ulik de andre, men kommer til å fortsette med det tror jeg. Mandag var det litt jogging før frisklivstrening. Der er det gåing til oppvarming og så var det 5*4minutter intervaller med styrkeøvelser og stigningsløp i bakke. Jeg valgte det siste og rakk da 10 turer i bakken. Helt sykt, da løper jeg opp og går fort ned. Styrkeøvelsene er knebøy, tåhev, diagonal, jumping jack, utfall, utfall sideveis. Tirsdag var det tur i bakke. Torsdag jogget jeg igjen. Da satt jeg ny rekord. Jogger på bane og jogger intervaller av 400m. Lar pulsen komme ned før ny runde. Tilsammen ble det 3km. Så var det frisklivstrening igjen. Denne dagen er det da med strikk. Øvelsene er biceps curl, paloff, knebøy, bekkenløft, brystpress og stående roing. Gøy å variere med styrke og kondisjon. Funnet ut at dette funker for meg. Jeg liker det.

Håper noen ble motiverte. Det skal sies at jeg har aldri jogget noe særlig. Noen av dere har jo fulgt meg og vet at i desember var det vanskelig å gå 2km, så progresjonen er rå. Nå jogger jeg opp bakker. Hva skjedde? Hard jobbing og stålvilje. Denne skal blir litt mindre og mye sterkere. Kanskje rett og slett litt sprek.

Du,

lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg