Fordommer er ikke bra

Tusen , tusen takk. Dere er best. 

Så sitter man her litt lemster etter trampolinepark i går. Jeg begynte å grine når jeg var ferdig. To timer hopping holdt jeg ut. Hoppet uti pitten og kom meg opp til og med. Dette var min hemmelige bucket list. Det å komme seg opp derfra var umulig for bare litt siden. I går kjente jeg på følelsen av å være stolt av meg selv. Det er sjeldent, men veldig godt.

Jeg må lære meg følelser. Jeg var som tidligere skrevet et stille barn. Er ikke stille lenger. Sier vel ifra om alt og ingenting. En løvemamma er jeg nok også. Mine barn må kjempe litt selv, men når de ikke vil eller klarer er jeg der. Vi er to som står opp for våre. De skal alltid vite at det er noen her for dem. 

Det å kjempe for de som ikke har en stemme har jeg nok alltid gjort. Det å være fordomsfri er vel den egenskapen jeg er mest stolt av. Håper og tror det er det barna tar med seg videre inn i voksenlivet fra meg. Hadde nemlig noen år der alle mennesker var skumle. Jeg dømte alle etter tidligere erfaringer. Jeg var egentlig redd for folk. Det er rett og slett ikke riktig. Forståelig ja, men ikke riktig. Så fikk jeg spørsmålet hos psykologen. «Hva er din beste egenskap?» Der og da kunne jeg ærlig innrømme at det hadde endret seg veldig. Den dagen jeg ble tryggere i meg selv. 

Dette blir et lite innlegg for jeg er hos min mann sin familie og de har blitt min. Jeg er verdens heldigste. Jeg er trygg. Her er det trygt  og morsomt. Jeg har ledd i et døgn tror jeg. Skriver mer i dag. Nå skal jeg nyte dagen. 

Og du, 

Lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg