Gode og vonde minner går hånd i hånd.

2.plass igjen. Dere altså. 

Idag skal ene sønnen på telttur med kompiser. Jeg digger at de har så gode venner som finner på ting sammen. Frøken Fryd skal på sommerskole og andre sønnen skal med venner hele dagen. Betyr at frøken får spise middag alene med far og mor det er ikke ofte.

Jeg kjenner jeg leter etter gode minner med mamma og pappa. De kommer og så kommer de kjipe minnene med en gang. Hvorfor må det være slik? Jeg merker at mange av de minnene jeg fokuserer på å skape er de jeg mangler. 

Nå sitter jeg i sofaen og frøken sitter og ser videoer. Det er helt avslappet stemning. Ene skal på butikken og handle til telttur. Om jeg spurte om penger endte det i krangel. I verste fall ble jeg dratt etter håret og låst ute av leiligheten. Tror dette er noe av grunnen til at jeg aldri følte meg trygg hjemme et eneste sted, før jeg flyttet hit jeg bor idag. 

Det å kjenne trygghet hjemme er viktig at barna her også kjenner på. Min mann og jeg krangler ikke. Mange lurer på hvorfor ikke. Vi lurer på hvorfor vi skal det. Det er ikke det at vi ikke sier ifra om ting, men vi krangler ikke. Er ikke stygge med hverandre, sier ikke sårende ting til hverandre. Viser hverandre kjærlighet hver dag. Sier at vi elsker hverandre til hverandre og barna hver dag. Alltid nattaklem. Jeg tror det er viktig.

Jeg kan ikke huske at noen var glade i meg og sa de var stolte av meg. De var det sikkert.  Tror det gjør noe med et barn å aldri høre det. Tror også det er derfor jeg har et så stort behov for å se alle. Setter selvfølgelig krav og er streng, veldig streng, men det er for å vise trygghet. Selvom jeg er streng og tydelig vet mine egne og alle andres barn at jeg alltid er der. Det er alltid rosende ord og klemmer til overs hos meg. Sikkert litt i overkant, men det liker jeg. 

Haha, der plutselig dukket et minne opp. Vi var på sirkus og pappa ble dratt frem. Tryllekunsteren lurte fra han klokka og vi skjønte ikke noe. Det er gode minner og jeg skal finne dem. Sniker seg inn vonde minner nå, men jeg skal verse dem akkurat nå og jobbe med å finne frem flere fra sirkuset heller, men da kan jeg ikke skrive med dere mer nå. Vi skrives senere.

Kjære fine du,

lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg