Hva skjedde??? Er jeg på tur til å bli påvirker?

Så har dere gjort til at jeg plutselig er på blogg.no. Det er helt rart at jeg har klart å være så høyt opp på miniblogg at jeg nå beveger meg over på blogg. Takk alle og enhver. Nå trenger jeg vel så mye hjelp med delinger.

Idag ble dagen rett og slett god. Det startet med sommerskole og så sendte jeg avgårde de to andre. Så var det rett hjem og å øve på å slappe av. Jeg er ikke så god på det, men må øve. Håper dere nye som er kommet inn leser dere litt opp på det jeg har skrevet tidligere.

Etter å ha hentet Frøken Fryd og noen kompiser ble jeg invitert på en tekopp. Den koppen varte noen timer. Veldig god te, men samtalen var fantastisk.  Takk, vakre menneske.

Noe som har gått opp for meg etter å ha vært mer sosial enn vanlig, er at det handler ikke om andre. Det er kun meg og mitt hode. Denne sommeren har jeg jobbet med å ikke tro jeg er utestengt. Jobbet hardt med å være med i gjengen. Jobbet med å “blande” meg inn i samtalen. Dette er så vanskelig. Så enten tar jeg all plass eller ingen plass. Kanskje jeg må øve litt her også. Jeg trenger ikke alt eller ingenting, men jeg trenger jo noe, veit bare ikke hva. Jeg er redd for å synes for mye, jeg er redd for å bli usynlig. Uansett hva jeg gjør er jeg redd for at det blir feil.

Idag har jeg tatt noen ubevisste og bevisste valg når det gjelder dette. Da jeg leverte Frøken Fryd gikk jeg bort til noen og “blandet” meg inn i samtalen, men jeg følte ikke jeg blandet meg inn. Ble tatt godt imot og følte meg bare med i samtalen. Endte faktisk opp med en ekstra samtale med en mamma. Så var det når jeg leverte, da stoppet jeg bilen og leverte barn på døra. Ellers er det faktisk bare å vinke nåe barna er trygt hjemme. Dette endte med den lange tekoppen og frøkna ble på besøk. Mannen og jeg endte med alenemiddag. Det skjer jo aldri.

Poenget med innlegget er det at jeg har dømt meg selv nedenom og hjem. Jeg har trodd at jeg er den folk trekker seg unna. De gjør ikke det. Jeg går ikke bort. Jeg blir sittende eller stående alene og kommer så hjem og kryper ned i kjelleren en tur. Jeg har oppriktig trodd at jeg ikke er verdt andres tid. Har ikke noe å bidra med. Dette kommer jeg masse tilbake til.

Akkurat nå er jeg godt høyt oppe etter en super dag. Veit også at en annen dag er jeg ikke der. Dere får lese meg alle dager. Det er vanskelig for meg å åpne meg helt  for dere, men jeg er på vei.

Idag var dagen super og nå sitter jeg og analyserer. Det er kjipern. Jeg skal jobbe for å kun bevare det gode fra idag og kjempe mot tankene som kommer nå.

Målet mitt er en dag å tjene på dette. Det å skrive gir meg så masse, tenk om jeg kan tjene litt på det. Håper derfor dere vil dele når dere synes det er greit. Setter uansett pris på alt. Litt satt ut nå, så kommer tilbake imorra. Må bli litt kjent for her var det mye mer å sette seg inn i. Men dere kan kommentere direkte. Det gleder jeg meg til.

Og kjære du,

lag deg en god dag.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg