Kaos…

Tenke seg til at dere har fått meg inn på topplista på blogg.no. Det er for meg fantastisk.

Idag er det fortsatt kaos i hodet og kroppen. Spesielt kroppen. Gikk meg en tur etter at jeg hadde kjørt Frøken Fryd for å se om det hjalp… Desverre kjente jeg bare på en utrygghet og det blir jeg egentlig litt, veldig frustrert over. Vet at imorra eller dagen etter er nok dette bedre, men det sitter i.

Idag har jeg vært igjennom nesten alle traumer fra livet. Det er helt sprøtt. Har en ide om at når jeg prater om traumene er det som et puslespill. Hver gang det fortelles legges en bit og når du har fortalt det nok ganger er puslespillet lagt ferdig og dermed blitt kun et bilde. I det ferdige resultatet ligger det ingen følelser.

Har et eksempel som er vondt å skrive om, men det må jeg. Om jeg ikke gjorde ting rett ble mamma sint. Jeg ble da i verste fall dratt etter håret og låst ute av leiligheten vi bodde i. Den følelsen av nedverdigelse slipper nok aldri taket. Men det som har sluppet taket er følelsene når jeg så for meg døra. Jeg husker akkurat hvordan den så ut. Brun tredør med messinghåndtak som pappa pusset hver torsdag Husker hvordan det var slitt øverst til høyre.  Tidligere har bare tanken på døra kjørt meg ut i en spiral av reise gjennom traumene.  Nå kan jeg fortelle hva som skjedde uten at jeg går i kjelleren. Det er rart å si, men det er godt. Disse traumene mister taket på meg og jeg får litt og litt kontroll tilbake. Kan hende det bare er imaginært, men jeg har trua på det.

Mamma hadde mye godt i seg. Ikke minst var hun en fantastisk bestemor. Dette var faktisk vanskelig for meg. Det å se mine barn få det jeg hadde savnet og ikke fått. Det tok tid å akseptere dette, men klarte det til slutt.  Men jeg unner virkelig barna mine at de fikk det beste av henne og det er der våre felles minner er. Den tanken er god.

Beklager, men tårene renner her for desto mer jeg skriver desto mer kommer sorgen over tapet av foreldre og det som kunne vært. Jeg skal bare roe meg litt før ene hjertet mitt skal hentes. Prøve å skrive mer senere idag, ble bare mye nå.

Kjære vakre du,

lag deg en god dag.

Kaostanker
Noen dager er det slik man ser ut.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg