Litt slaff i leffa, men ellers tiff toff eller noe.

Da er jeg klar for å skrive litt til-

Vært hos tannlegen og så glad vi bor i Norge og at noe blir dekket. Ja, burde vært mer. Ja, jeg er heldig som kan dra til tannlegen. For meg er det prioriteringer det står på. Det er et stort innhugg i vår økonomi at jeg må til tannlegen ca 4 ganger i året, men det er verdt det. Vet det om noen år hadde blitt mye dyrere. I tillegg slipper jeg alle tankerne om hvordan det egentlig står til i munnen. Takk, kjære tannlege. Du ble litt psykolog idag også, sammen med din flotte tannpleier. Jeg setter pris på tiden deres og alle gode ord.

 

Litt slaff i leffa, men ellers tiff toff.

Så er det psykologtimen. Jeg synes det er skikkelig dritt at etter å ha ventet i noen mnd, etter delvis eget ønske, blir den utsatt 1,5 uke. Og de telefonene gjør noe med meg. Det setter igang et tankekjør som ikke ligner grisen. Mange minner fra når ting ikke gikk min vei kommer opp og så spinner det videre. Vært igjennom det meste idag. Jeg vet det er uflaks og jeg vet det ikke har noe med meg å gjøre. Jeg begynner å lure hva greia er liksom. Det må stoppe en gang. Dette med humper i veien er fryktelig vanskelig og sitter i lenge tydeligvis. Livet skjer for oss alle. Noen klarer å bare børste det av seg og gå videre. Jeg er ikke helt der, kan man si.

Så nå må jeg bare fortsette jobben alene litt til. Noen tenker at jeg har jo folk rundt meg og det stemmer. Heldigvis. De kan derimot ikke gjøre jobben for meg. De kan pakke meg inn i bomull og ta vare på meg. Det er godt og trengs nå. Jeg har også mange ting jeg må gjøre og det hjelper. For å si det sånn er jeg veldig glad jeg er blitt en som trener. Da vet jeg at mens jeg trener har jeg fri. Helt fri fra tankekjøret. Samme er det på fotballtreninger og kamper. Idag faktisk også hos tannlegen. Fokuset i disse situasjonene er kun der og da. Ikke før og etter. Kan bare ikke holde meg i gang hele tiden med andre ting enn egne tanker, de må pusles ferdig. Og om en uke får jeg hjelp til det også.

Takk, vakre mennesker. Jeg digger dere.

Lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg