Min klippe, min helt.

Digger dere virkelig. Det er litt surrealistisk at jeg har blitt en blogger. Etter over 60 innlegg må man vel si at jeg er blitt det. Det er takket være alle tilbakemeldingene og takket være dere som bare trenger å vite at det er noen der som har opplevd som dere og dere som bare leser for å bli kjent med meg og andre som meg. Takk alle som en.

Så er første lille skoleuke over faktisk. Så fort det går. Med fornøyde unger er det en ren glede. Første fotballtreninger og kamp er også unnagjort. Min nest yngste er nå faktisk trener for Frøken Fryd. Jeg er imponert.

Min kjære, vakre, dyktige mann har jo skrevet sang til meg. Verdens fineste sang. Den er min. Alle ordene er om meg, men som jeg gleder meg til å kunne dele den med verden. Den jobbes med nå med å legge på noen instrumenter jeg ikke får vite om.

I denne sangen synger han “Den ærlighet om livet som du deler, river av et plaster på et sår, som endelig får luft og heler, og blir et arr som svinner år for år. ” Dette er så sant. Jeg tror på det. Tror virkelig på det. Noen dager tenker jeg på hvor mange plastra sår jeg har hatt som nå gror med åpenheten. Det tar tid. Utrolig lang tid, men mange gror. Noen sår er det fortsatt plaster på.

Så slår virkelig et slag for åpenhet idag. Det er skikkelig vanskelig å ta det første skrittet, men det må tas. Snakk med legen, psykolog, helsesykepleier, en venn, kjæreste, foreldre, søsken, andre i familien, andres foreldre. Snakk gjerne med meg. Jeg har aldri hørt så mange triste historier før, men jeg har heller aldri fått så mange klemmer. Dere som har åpnet dere har sagt det hjelper. Jeg vet det hjelper. Det å sitte på det selv blir som en trykkoker og det smeller en eller annen gang.

Jeg er heldig. Jeg har en mann som reiv av plasteret for meg. Jeg visste ikke han så hele meg. Jeg skjønte det først i sangen at han så alt dette. Det skal sies at jeg fortalte veldig lite før mamma døde. Jeg var redd for å ødelegge alt vi hadde. For vi har hatt det fint med mamma de årene vi har vært sammen. Og som jeg savner henne. Det er så feil at min mann og jeg er de eldste. Vi er jo bare i førtiåra begge to. Viktig å presisere her at jeg er i starten og han i slutten av førtiåra da. Neida, joda.

Min mann er min klippe. Han maser ikke på meg om å fortelle. Han er så tålmodig.

Det er ikke lett å være sammen med en som meg. Det er ikke lett å være den som må ta hensyn til at din kjære har det vondt, fysisk eller psykisk. Det er ikke lett for han å måtte bære meg på sine skuldre. Det er ikke lett å vite at den du elsker har opplevd det jeg har opplevd. Det er ikke lett å stå på sidelinjen og ikke alltid vite hva man skal gjøre. Det er ikke lett å være redd for å tråkke feil. Det er ikke lett for han å se på at jeg presser for langt. Det er ikke lett for han å presse meg til å klare litt mer. Det er ikke lett for han å be meg ta det med ro. Det er ikke lett å se at jeg har det vondt. Det er ikke lett for han.

Han gjør alt dette så utad lett. Han lar meg aldri, da mener jeg aldri, få dårlig samvittighet. Han får meg aldri til å føle meg som en belastning. Han får meg til å føle meg sterk. Han får meg til å føle meg trygg. Han viser meg alltid respekt. Han passer på meg. Han får meg til å føle meg morsom. ( Herre min jeg elsker latteren hans.) Han får meg til å føle meg verdsatt. Han får meg til å føle meg som en viktig bit av livet hans. Han får meg til å føle meg elsket.

Min kjære, du skal vite jeg elsker hele deg. Jeg setter pris på alt du gjør for meg. Jeg setter pris på alt du gjør for barna. Jeg vet det ikke er lett. Jeg vet også at du synes det er verdt det. Jeg ser hele deg. Jeg passer på deg. Jeg er her for deg alltid. Du er min klippe og jeg er din. Jeg elsker å høre deg synge. Digger å se deg på fotballbanen. Jeg elsker samtalene våre. Du er den fineste mannen jeg vet om. Jeg er heldig, veldig heldig. Jeg elsker deg, min kjære.

Må fortelle en litt morsom historie. Min kjære sier jeg må høre en sang som passer oss. Så synger han på Kvitnes. Jeg hører “Jeg elsker deg med alle dine feil og mangler….” Så stopper han. Som vi lo, men det er blitt slik at vi elsker hverandre med alle våre feil og mangler. Vi er ikke perfekte hver for oss, men sammen er vi perfekte.

Du,

lag deg en god dag.

 

Lite slengkyss til min kjære
4 kommentarer
    1. Wow🙏Sterk tekst på låten din🎼Kommer sikkert til å bli felt noen tårer til den❤️Du er også sterk og modig som våger å stå fram med dine innerste følelser og tanker💪Respekt🙏❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg