Overgangsalder da…

Takk, kjære dere. Dere er supre. Fortsett med delinger, det hjelper for å komme ut til flere og tror stemmen min trengs å høres (litt stillere å høre den her enn IRL). Eller det vil si, idag er jeg stemmeløs, så nå er det rolig i heimen.

Idag var det legetime. Var så utrolig spent for det var en annen enn min faste vikarlege. Dette så jeg ikke før igår og lette etter grunner til avbestilling. Våkner veldig hes og helt uten symptomer på noe som helst. Ringer ned og tar test og med negativ test bar det inn til lege. Hun var rett og slett superdyktig. Var veldig greit å få litt ekstra svar på denne overgangsalderen. For jada, jeg er i overgangsalderen og har vært det lenge. Tidlig overgangsalder. Smak på det… Må vel si at det ikke er helt jippi med hetetokter, men det går helt fint. Sendes til spesialist i desember for en eller annen type behandling for å døyve litt av plagene. Må bli bra.

Sånn ser jeg ut når jeg ikke kan snakke.

Jeg sliter jo med relasjoner. Det er ingen nyhet eller overraskelser. Jeg er livredd for å såre, bli såret, utnyttet osv. Derfor er det også da vanskelig med nye leger, behandlere og folk generelt. Her er jeg da heldig når Bordelinen slår inn. Heldig? lurer du sikkert på . Ja, heldig. For den skjønner ikke hva jeg er redd for alltid og da blir jeg bare kastet ut i det og ender altså opp med så mange gode samtaler. Idag var det jeg som måtte avslutte legetimen, for jeg kunne stått der og pratet en hel dag. Legen sa til og med til meg at det var gøy å lese journalen min for der var det endring i år. Tenk, det synes selv i de situasjonene at jobben jeg gjør og har gjort er verdt det. Det å kunne fortelle en ny lege at jeg bruker nesten ikke medisin, litt smertestillende og sovemedisin. Så sier jeg at migrenen er nesten borte. Det kommer kun etter en slitsom periode eller helg og dermed helt greit. Da forteller hun at det faktisk er litt vanlig. Overgangsalder reduserer migrene hos en del. Kult, for migrenen er den verste av det jeg har og da er livet slettes ganske greit.

Nå skal jeg faktisk nyte sofaen resten av dagen i stillhet, for det er vondt å prate nå…. Og jeg som alltid prater på inn- og utpust. Tenker det er en gjeng som skal kose seg hjemme i kveld. Kan hende mannen hører hva de sier på TV og?

Lag deg en god dag.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg