Rutiner ass….

Mitt siste innlegg Etterpå.. havnet også inn på topplisten. Jeg er så takknemlig. Det er flere og flere som deler.

Da er første uke med hverdag over. Jeg har elsket hele uka. Tenkte å gå igjennom rutinene mine denne uka, så jeg har noe å se tilbake på om jeg detter ut av rutiner igjen.

Min start på dagen er antagelig verdens beste. Min vakre mann stryker meg på leggen og sier “God morgen, min kjære.” Det er litt magisk måte å våkne på. Idag var jeg stuptrøtt, våknet rett før han kom inn og tenkte idag må jeg bare sove. Han stryker meg på leggen og jeg var klar for dagen.

Da fortsetter jeg med å sette på kaffe til meg selv, noen kvelder er jeg flink og gjør klart så det bare er å trykke på knappen. Så er det en utrolig hyggelig greie jeg digger å gjøre. Det er matpakker til mann og to barn, igår også til meg selv. I den ligger det litt forskjellig, men alltid en lapp med en hilsen. På denne hilsenen står det alltid “Lag deg en god dag. Jeg elsker deg.” Og ja, jeg vet de klarer det selv, men jeg har tid til å gi de litt bedre tid på starten av dagen og de er så takknemlige og ikke minst jeg koser meg med det. Bonus er at det er mye billigere enn tilsvarende lunsj ute.

Dagen videre er litt ulik. Klart denne uka å gjøre en ting for meg selv. Idag er det egenpleie på tapetet, onsdag var det lesing før jobb og igår var det strikking.

Denne uka var det jobb på kafeen på onsdag og butikken på torsdag. Jeg elsker jobbene mine, kollegene mine og kundene. Takk alle sammen.

Onsdag lagde jeg middagen klar før jobb og lagde nok så vi spiste det samme igår. Dette sparte meg for masse stress og tanker som spinner om hva vi skal spise.

Søndag lagde jeg matplan for uka etter å ha sett hva vi har og tilbud for uka. Mandag handlet jeg inn en del og idag skal resten handles . Da handler jeg alt til resten av uka og litt inn i neste uke.

Det er så deilig å kjenne kontrollen jeg har hatt denne uka. Helgen fylles med mannen sone to spillejobber og søndag er det kalvestek på tapetet. Gleder meg til å lage mat halve dagen da.

Lag deg en god dag.

PS: del gjerne, for i helgen tror jeg ikke jeg kommer til å rekke å skrive.

Rutiner er gull.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg