Sofa eller ikke sofa…

Må bare takker dere fine folk som heier på meg og viser meg sympati og støtte. Takk. Husk at dere har min også. 

Nå har jeg blogget i en måned. For en måned det har vært. Jeg har blogget hver eneste dag og flere dager flere ganger om dagen. Noen dager tar det kort tid å skrive og andre dager det stikk motsatte. Poenget er at jeg har nå trent regelmessig i ca 9mnd og nå blogget i en. Dette viser meg at jeg har funnet tilbake til en hverdag som er bra for meg. Da har jeg også noe å fylle dagene med når alle er tilbake på jobb og skole. Som ufør tror jeg det faktisk er ekstra viktig med en følelse av normalitet. Idag sto jeg til og med opp for å smøre matpakke til min kjære. Det gjør jeg hver dag gjennom skoleåret, men i sommer har jeg tulla til søvnen og derfor ikke gjort det. Det er så hyggelig å kunne gi mat og en liten hilsen hver dag. 

Den følelsen av at ukene bare forsvinner i sofaen er altså helt borte. Jeg får til litt og litt. Tanken på at det er mitt mantra om å lage meg en god dag som har gjort det er tilstede. Det er en stor del av det i tillegg til all hjelp jeg får. 

Blir litt trist over hvor mye tid jeg har ligget i sofaen med både kropp og hodet som ikke virker. Om jeg er i sofaen nå er det fordi jeg vil sitte og strikke og se på TV eller bare trenger det. Tidligere lå jeg der fordi jeg visste ikke mitt eget beste. Jeg trodde ikke jeg klarte mer. Alt var jo vondt. Det er det fortsatt, men det blir ikke verre med å trene eller topptur. Det blir verre etter sosiale lag i noen dager, men det skapes minner og er da verdt det. Minnene om opplevelsene er evige. Smertene glemmer jeg litt. 

Det er utrolig godt å fylle dagene med annet enn kun sofasliting. Idag derimot skal den slites i noen timer nå for kroppen er kjørt etter igår, ble litt overivrig på Tvekamp og som linjedommer, men det er helt greit. Ingen syting herfra. Gutta beit fra seg mot et lag som er 2.divisjoner høyere.

Etter at sofaen er slitt litt skal vi handle klær til skolestart. Dette er noe vi gjør hvert år. Ho minste kjøper jeg mest mulig brukt til gjennom året og derfor er det veldig stas med nytt til skolestart. Blir vel mulig en is også. 

Skrives senere om litt andre ting, om jeg tør.

Uansett,

lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg