Stor mot liten…

Takk, vakreste folka. Fy søren for noen tilbakemeldinger på låt og blogg. Noe rett gjør vi her hjemme.

Idag har vi vært strømløse noen timer her og dermed uten nett. Det har gått hat gått helt fint. Vi har fått spilt brettspill, hatt gangekonkurranse og tegnet. Med en gang strømmen kom tilbake ble det tacolaging og baking av brownies.

Idag har vi rett og slett feiret opprykket til Seljord a-lag. Neste år er vi i 5.divisjon. Hvor kult er ikke det? Stemmen min er snart tilbake. Tok litt på å heie laget i mitt hjerte frem. Min mann og min sønn på Skagerrak arena. Sjukt! Sov ikke mye natta etter opprykket. Jeg må med hånda på hjertet si at dette er det mest fortjente opprykket noensinne.

Så over til dagens innlegg. Idag er Verdensdagen for forebygging av seksuelle overgrep. Dette var jeg ikke klar over igår da låta kom ut. https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fsongwhip.com%2Fvandringsmenn%2Fsola-i-deg-sjol%3Ffbclid%3DIwAR3Zso241_gGVI2aOQ-ZJXBVABGJ4MjqcN0wIF8Sys-nPfZsJDWEfhI2bNk&h=AT0WsoY7T9m_idpuOQhPd9bNbb8Aw4NYKzy008w0VnCQMqtpM8dNRZMKUpoEJZUH2JFxgmVkLe0R1x3KRIxkZ1Kx-Yu1Ze5FW-FaEkeYODdLAcoJgGfwJCp08D_s8bq4NNE

Et sitat fra den “Stor mot liten, det er rått parti.”  Ja, det kan jeg skrive under på. Jeg har fortalt om onkel og vannsenga. Det er dessverre ikke eneste onkel eller sted jeg ble misbrukt som barn, eller voksen. Jeg vet i tillegg at jeg ikke er alene. Vi er mange. Det er en ambivalent tanke. Vi er mange som har truffet på drittsekker i livene våre. Vi har en historie og fortelle. Historiene skal fortelles uten skam. Det er ikke vår feil at det grusomme skjedde. Det er aldri den misbrukte sin feil. Idag har vært en utrolig tøff dag. Det er mange videoer som har blitt avspilt i huet idag. Det er mange gamle tårer som er grått gang på gang. Det er noen nye også.

De gamle skal jeg skrive mer om senere. De nye vil jeg bare takke for. Jeg har idag fått uhorvelige mengder med kjærlighet fra dere. Takk for alle telefoner og meldinger. Må lande litt før natta.

Du er verdifull.

Lag deg en god dag!

Under ser dere meg som et lykkelig barn. Det varte ikke mye lenger etter dette. Imorra tenker jeg jeg skal skrive litt til meg selv da og nå. Etter idag trengs det. Hva ville du sagt til denne jenta, eller til meg nå?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg