Takk for alt, kjære tante!

Tusen takk. Brått blandt de 50, utrolig takknemlig.

For en dag det var igår. Jeg er så utrolig takknemlig. Takk alle som gjorde dagen så fin.

Igår hadde jeg alle planer om å ringe min tante som også hadde bursdag. Det rakk jeg ikke. Hun tapte kampen mot kreften for fem dager siden. Tante var gift med min onkel, broren til mamma. Han har bursdag på samme dag som mamma. Rart med disse dagene. Rart hvordan de faller sammen. Hadde det vært telefon i himmelen. For det er der hun er med alle våre andre.

Tante var min trygghet i barndommen. Hun var roen i kaoset det var i feriene. Hun var den jeg tømte meg hos. Det å ha en, spesielt i tenårene, som ikke dømte var så godt. Det å ha en voksen jeg kunne prate med alt om var så godt. Hun var en av de som ringte og ringte når mamma gikk bort ifjor. Hun var tryggheten.

Tante var så stolt av barna og barnebarna. Det var alltid kun gode ord å høre om de. rett og slett litt tussete når hun ble bestemor. Det å se kjærligheten mellom tante og onkel kan ikke kaller annet enn vakkert. De er et forbilde for alle. Takk for at dere er og var dere.

Tante var et godt menneske. Onkel er et godt menneske. Sammen har de utrolig fine unger og nå også barnebarn. Jeg er med dere i sorgen etter verdens beste tante. Den tiden dere går igjennom nå er bare vond. Det er lov å gråte. Det er lov å være sint. Det er lov å være stille. Det er lov å rope. Skulle så gjerne vært hos dere under begravelsen, men klarer ikke reise på egenhånd. Jeg sender alle gode tanker.

Kjære tante, takk for at du var du. Takk for at du var der for meg når jeg trengte  det mest. Glad i deg for alltid.

PS: spurt min kusine om å få skrive om dette.

Amazon.com: Fuck Cancer: Funny and Motivating Fuck Cancer with Pink Ribbon Awareness - Notebook for Ladies Survivers and Motivated Fighters with Attitude For The Fight Doodle Diary Book: 9781097883158: Cancer, Fuck: Books

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg