Takknemlighet er rørende.

Ny dag og nye muligheter. Takk, kjære leser.

Igår var jeg trenervikar for sønnen på datter sitt lag. Det ble ikke seier i mål, men for en seier å trene et lag som tåler å tape og taper med et smil. Isen etter kampen er vel så viktig som selve kampen. Hadde flere spillere som hadde slått seg og lurte i pausen om vi skulle gi oss, men fikk klart svar at det skulle vi ikke. De kriga på og vi var nærme mål flere ganger. Idrettsglede er vakkert. Det at foreldrene som var der var så takknemlige for at jeg tok det var hyggelig. Blir jo rørt jeg når noen takker meg. Da vi kom på butikken og en av spillerne kom og takket meg for at jeg var trener og sa jeg var bra, måtte jeg felle en tåre.

Takk, vakre mennesker.

Det å bli verdsatt er noe jeg plutselig har fått et sterkt behov for. Det å ikke være en selvfølge. Tror det her er en sammenheng med at jeg alltid har gitt til andre det jeg ikke fikk. Men nå ser jeg plutselig hva jeg ikke fikk og jeg har jo de samme behov som alle andre.

Husker forrige psykolog sa at det er greit at jeg trenger å bli pakket inn i bomull av og til. Det er lov for meg å forvente et takk. Det er lov for meg å kjenne på at jeg trenger å vite jeg er verdsatt.

Skal ærlig innrømme at sangen min kjære har skrevet til meg er tidenes bevis på å bli verdsatt. Bevis på å bli sett. Bevis på ekte kjærlighet. Bevis på ekte trygghet. Bevis på at jeg er mer enn bra nok med alle mine feil og mangler.

Mine barn viser meg takknemlighet daglig. De takker for alt jeg gjør. Idag sov jeg ekstra, for har hatt en elendig natt. Det å da våkne til at sønnen har tatt kjøkkenet og satt på kaffe før skolen er bevis på ekte kjærlighet.

Igår hadde jeg noen samtaler om akkurat det å bli verdsatt med noen andre mammaer. De takket meg for kampen ja, men for at jeg er meg og ser barna deres. Ene takket meg i tillegg for åpenheten for det trengs mente hun. Jeg er enig.  Jeg takker dere for at dere velger å si det til meg istedet for å tenke det. Takk.

Blir kort blogg idag. Jeg avslutter med å takke alle som takker meg for åpenheten. Det koster og er verdt det når dere uttrykker behovet. Jeg takker for alle som gir meg av tiden sin. Tid er dyrbart og jeg setter utrolig pris på det. Jeg takker gjengen min for at dere holder ut med berg- og dale meg. Jeg takker dere for at dere elsker meg. Jeg takker dere for alt dere gjør for meg. Jeg takker alle dere som er en del av livet mitt. Jeg setter pris på hver og en av dere. Jeg takker alle som leser bloggen. Dere er herlige.

Og du,

lag deg en god dag.

Ps: Takk, kjære bygda mi for at du er så vakker.

Vakreste plassen.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg