Tankekjør…

Min kjære har jo skrevet en låt til meg. Min fine, fine kjære. Takk.

Første strofe i låta slår meg ut noen dager. “Et tankekjør som spoler gjennom livet.” Med hånda på hjertet kan jeg si at idag er det et helt vilt tankekjør. Det å rive av plasteret igår har vært rett og slett beintøft. Men akkurat det JEG trengte. Det er akkurat det mange trengte. Tøft, men altså nødvendig.

Så over til tankekjør. Hva er så det? For meg er det så mye. Det er ikke bare drittminner som kommer opp. Neida, det er som jeg skrev, alt som kan skje eller for den saks skyld har skjedd. Og nei, alt det som har skjedd er ikke vondt. Det er masse som er godt også. Det er allikevel slitsomt. Veldig slitsomt. 

I mitt hodet er det aldri pause Jeg finner ikke ro. Det er et tankekjør konstant. Føler det som jeg sitter i en en berg- og dalbane der han som styrer banen sovner. Den stopper ikke og av og til er det dritgøy, men så kommer de øyeblikkene du egentlig bare vil spy. Før tanken er ferdigtenkt er du på tur opp igjen, men du kjenner du gruer deg for nedturen igjen. 

Der kommer jeg inn på det som er og har vært vanskelig. Det å ha angst for mine tanker. Jeg er redd for å sette meg ned med mitt eget tankekjør. Derfor er tempoet alltid høyt. Men, jeg klapper meg litt på skulderen nå, jeg har skjønt det. Jeg har ikke gjort mye med det, men jeg har skjønt det. I tillegg klarer jeg nå å gå turer med mine egne tanker løpende løpsk. Det rare er at jeg liker det. Den første turen jeg gikk var snørr og tårer, smerter og tankekjør. Et vondt tankekjør. Det kom altså ingen positive tanker. Nå etter et halvt år er dette endret. Jeg nyter turene. Ikke helt uten tanker, men uten slitsomme tanker. Av og til stopper jeg opp og nyter.

Idag spiller min kjære og min bestevenn på den lokale puben. Jeg gleder meg til å nyte nydelig musikk og vakkert selskap. Jeg er nemlig heldig. Jeg er bestevenninne med kona til bestevennen min( han som spiller med min kjære). Og jeg vet at jeg kommer til å la tankekjøret får en liten pause fordi det er fult liv hele kvelden. Imorra er det det samme. Jeg gleder meg og det er så godt. 

Men du, 

lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg