Time for time er bra nok.

Takker og bukker for alle lesninger igår. Faktisk midt på Topp 100. Takk. Vet ikke hva dere gjorde, men fortsett med det. Dere som ikke leste innlegget igår kan lese det her: Jeg har fått en pris!

Idag er en slik dag der det må jobbes for å ikke dette helt ned i kjelleren. Tar nesten time for time. Vet ikke hvorfor, men noen dager er slik. Allikevel har jeg gjort masse idag. Til og med trent. Slettes ikke verst. Det gjør så mye med huet, det å trene. Det er liksom blitt mitt sikkerhetsnett på dager som dette. Klarer jeg ingenting annet bra nok klarer jeg å trene 30minutter eller en time. Vurderer en tur i kveld om det begynner å snø  som det er meldt. Må jo bare være digg.

Litt sånn rar idag.

Dager som idag er det nok Borderlinen som kødder mest. Det er  liksom slik at uansett hva jeg gjør er det ikke nok. Jeg kjenner ikke mestring nok. Glede nok. Det er ikke bra nok. Jeg er faktisk skikkelig stygg med meg selv på slike dager. Blir jo så lei meg og for jeg klarer innimellom å slå tilbake på meg selv å si at dette er mer enn bra nok. Det er vel noe med at når du i mange år ikke har strukket nok til, fått høre det av deg selv og andre. så er det ikke bare bare å snu det. Hos meg er det litt rart med den gjengen jeg har, for de sette i hvert fall ord på at jeg gjør mer enn nok og er mer enn bra nok. Jeg vet også at de mener det. Selv nå etter så mange år med min helt egen heiagjeng r har jeg allikevel denne indre stemmen som sier litt til, litt mer, litt hardere, litt finere, litt bedre, litt fortere osv.

Så nå skal jeg jobbe med dette tenkte jeg frem til ny psykolog 16.12. Jeg har bestemt meg for å begrense meg. Ha ha, nå lo jeg faktisk litt. Så mange ganger jeg har sagt dette før, men nå skal jeg. Noen grep må tas. Så let’s go. Tenker første mål er å bestemme meg for tre ting i huset jeg skal gjøre hver dag. Om jeg lager middag er det en ting. Jeg må be om hjelp eller be andre om å gjøre noe hver dag. Minst en time om dagen sammen med noen. Jeg skal bruke minst 1time på meg selv hver dag. Dette ser nok lett ut, men det er det ikke. Tenkte på dette idag tidlig, men har nok litt å jobbe med videre, men jeg prøver. Mulig den posten med tre ting i huset ryker. Det er nemlig så vanskelig å begrense seg. Noen som kjenner seg igjen? Herre min, jeg må da ikke gi opp med en gang. Kanskje jeg bare øker den til fem med en gang? Jupp, det gjør jeg. Da har jeg klart det idag. Flink, sier du? Jo, takk. Mangler bare 1 time med noen andre, og gikk litt over den der greia med fem ting, men pytt sann. Ny dag imorra.

Imorra er strømmen litt snillere enn idag, så da må jeg bake litt til adventstida. støvsuge/vaske gulv. klær, vaske kjøkkenskap utvendig og rydde på trappa. Om et snør byttes noe med måking. Jeg vil trene en time, for da når jeg kanskje målet om 300 000 skritt i November allikevel. Datt litt ut på grunn av sjukdom, men har prøvd. Det er jammen godt nok. Jupp, akkurat det mener jeg faktisk. Så er det å hjelpe Storegutt med en jobb og forberede oss til onsdagen der ikke mindre enn 7 ting skjer mer eller mindre samtidig. Jaja, bare å holde seg fast. Jeg har valgt ut julegrantenning og FAUmøte. Så da blir det det.

Da er det bare å komme igang med middag her. Prosjekt “Tømme litt i fryser’n før jul” er igang, så idag er det laks på noen og snitzel på andre.

Lag deg en god dag.

PS: Kjenner huet er så mye lettere nå enn da jeg startet å skrive. Takk, for at akkurat du hjelper meg med det. Du er kul!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg