Venner

 

Takk igjen. Altså ligget blant de 10 øverste på topplista siden først innlegg. Dette er noe jeg ikke forventet og takker igjen. Og igjen er det bare å dele.

I dag blir det et litt annerledes innlegg. Jeg er nemlig i bilen på til til sommerfest med en herlig gjeng Rednecks. Dette må jo bli en bra helg. Må allikevel innrømme at det var litt vanskeligere enn ellers å reise hjemmefra. Denne gangen gikk det greit med ungene. De var superklare for helg uten oss. Men jeg hentet vår nye pusegutt i dag og han er jo bare nydelig. Alle fire barna er hjemme og de eldste er jo myndige menn så de klarer jo dette da og de lovet masse bilder.

Men over til venner. Her er det en frøken som har brent seg, men jeg har faktisk venner. Jeg føler meg jo ofte alene og innimellom, litt for ofte, ensom. Selv om jeg gjør mye og alltid har folk rundt meg banker ensomheten på døra.

Min aller først voksen venninne møtte jeg da jeg var 19. Som vi hatet hverandre. Hutte tu, hu var ei blondine som var så høy på seg selv. Det at hun var pen og rå til å synge dreit jeg i. Slik gikk vi i et par år. Så ble jeg gravid med eldste og vi møttes i en annen setting og ooopps vi likte jo hverandre. Etter det har det vært oss. Vi bodde sammen da eldstemann var liten til og med. Vi har aldri sklidd fra hverandre selv om vi ikke snakker like ofte med hverandre. Hun er tante til ine og jeg til hennes. De siste årene har vi begge jobbet hardt med kropp og sinn og jeg er sjukt stolt av oss. Jeg er skikkelig gla i deg, kjære du. 

Da vi flyttet var det som å starte litt på nytt. Ny i bygd er vanskelig. Alle har sine venner allerede. Jeg sto på bar bakke, men så kom det en søt dame inn i nabohuset for snart 15 år siden. Og som jeg digger den dama. Hun er min hverdagstrygghet. Jeg vet at hun slipper alt hun har i hendene for meg og mine. Hun vet at jeg gjør det samme. Denne dama har nå tatt godt tak i sine greier og jeg er vanvittig stolt av henne. Du er rå. 

Jeg har i tillegg fått en ny venninne de siste årene som jeg bruker for liten tid med. Dette er den peneste og tøffeste dama jeg veit om. Hun har siden jeg møtte henne hatt sine stormer ho har ridd av seg og kommet styrka ut av. Hun står tydelig frem mot baksnakking og er klar i talen når ting er urettferdig. Jeg gleder meg til å bruke mer tid med deg. Du er hysterisk festlig også. Glad i deg.

Så har vi flere vi har møtt. Blant annet bassisten som spiller med min kjære og han vakre kone. Ord blir fattige. Vi har fått nye familie. Den åpenheten de viser til oss alle. Gud som jeg digger dere. Det er så gøy å være med dere. Takk for at akurat dere valgte oss til familie. Jeg er glad i dere.

Så over til vår nye gjeng. Disse Rednecksa vi skal til. Her er det folk som tar ei kule for deg. Det verste er at det er alle sammen. Er du kommet inn i gjengen er du der for alltid. Man føler seg alltid velkommen. De reiser langveisfra for å høre bandet til min kjære og de lager et sant herlig liv. Kjenner jeg sitter her og smiler for jeg gleder meg til den hjerteligheten som kommer til å møte oss.  

Så denne helgen kan det hende det ikke blir blogg hver dag, men jeg skal prøve. Først vil jeg takke alle jeg ikke har nevnt, dere blir nevnt senere, og dere jeg har glemt. Jeg er glad i dere hele hurven. 

Og du, kjære leser, 

lag deg en god dag. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg