Verdiløs…

Jaggu klarte dere å få  Ferie….  inn på topplista også. Takk! Jeg setter pris på hver og en av dere som leser og deler.

Som dere vet går jeg til psykolog og var der idag. Fokuset i timen var å finne min egenverdi. Finne ut hvorfor jeg er verdifull for meg selv. Finne ut hvilke verdier jeg mener jeg innehar. Det å forklare hvorfor andre er verdifulle for meg er ikke vanskelig. Det å skjønne hva andre ser i meg ikke så lett. Det å se meg selv i et godt lys er heller vanskelig.

Tanken med å føle meg verdiløs er vond. Den kommer dessverre ganske ofte. Det skal lite til for å trigge den tanken. Mye av dette stammer nok fra barndommen. Ingenting var bra nok. Jeg ble ikke tatt vare på og ble dermed også utnyttet på verst tenkelige måter av diverse kjipe folk. Dette har jeg tatt med meg. Når store ting skjer i livet nå setter dette igang en indre kamp. For jeg er verdt noe. Jeg skal øve meg på å si dette til meg selv.

De som har gjort meg vondt fortjener ikke mer av meg nå. De tok seg for, men nå er det min tid. Jeg øver på å leve. Jeg skal nå øve på å være snill med meg selv. Så idag har jeg rydda litt i huet, vært på lunsjdate med min mann, trent, dusja og nå er det veranda i noen timer. Dette gjør meg godt og jeg trenger mer av det som gjør meg godt. Så idag blir det en lett middag før treningskamp for min min mann.

Nå skal jeg nyte boka, været, livet og meg selv. Kanskje jeg finner ut en ting eller to om meg selv også.

Lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg