Corona go home!

Takker for at du leser om mitt liv.

Idag må jeg bare rope det ut. Sønnen er coronafri!!!! To hurtigtester har bekreftet at han er nå frisk. Stakkaren har vært i isolasjon i over 5 døgn. Alene i hytta. Hytta i dette tilfellet er altså der han har rommet sitt. Vi har hus og hytte rett ved hverandre. Men jammen er han tøff som klarer å underholde seg selv. Det har nok vært greit for han å få mat servert, men da smak- og luktesansen forsvant var det ikke så gøy lenger. Den er jammen tilbake og da flesket vi til med svinestek og brus til middag. En som nøyt det sosiale laget litt ekstra tror jeg. Oki da, var nok litt flere. Vi gørrkosa oss med god mat og ikke minst den gode samtalen, endelig. På lørdag ringte vi på Teams og så Maskorama sammen over nett.Var jammen en rar måte å være sammen på , men funket det og.  Alle rutiner er kastet vek disse 5 dagene og han har fått stå opp og legge seg som han vil. Stått på utsiden av vinduet og snakket litt sammen. Det har vært en så rar tid. Vi har tydeligvis vært flinke alle mann, kun en smittet av oss 5 her hjemme.

Gårsdagens planer for idag   gikk litt i ball av ulike årsaker. Ble litt mye for meg når noen planer ble endret og jeg måtte bryte opp i julekalenderpakking. Alt gikk i svart. Alt jeg hadde gjort var borte og alt jeg tenkte igår var glemt. Endring i planer, sprengningsarbeid med en skummel trafikkdirigent, klarte ikke å starte freseren osv gjorde at alt ble blæh.  Men nå er det bedre, for jeg kom på hva jeg skrev igår. Så idag har jeg trent i 1,5 time, pantet, handlet mat og siste rest i kalendergaver, pakket inn 96 kalendergaver, måket litt, bært opp ved. Idag tidlig startet jeg rolig med strikking og musikk Sola i deg sjøl og kaffe alene. Etter handling inviterte jeg min kjære på lunsjdate. Det er vi faktisk veldig flinke til.  I kveld skal jeg gjøre ferdig litt strikk og så enten pakke inn gaver eller bake.

Avslappet frøken.

Så hva har jeg lært idag? Jo, livet er best med alle på plass og friske. Fungerer aller best når alt går på skinner etter planen, men klarer meg om ikke. Tror at jeg med øving på denne nye tilværelsen vil føre til mye mindre krisetanker og litt mer mestringsfølelse på de små ting. For jeg trenger vel ikke kun løpe en mil for å kjenne på mestring? Neida, jeg skal kjenne mestring i hverdagen for det er flere dager av de enn de jeg løper en mil. Takk, for at jeg får “prate” med dere gjennom bloggen.

Lag deg en god dag.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg