Hverdagene altså….

Jaggu kom Verdiløs…  inn på topplista også. Det er faktisk helt utrolig. Takk. Trenger alle lesere og delinger jeg kan få. Vil jo nå ut til flest mulig.

I natt var enda en natt jeg ikke klarte å sove. Det er utrolig slitsomt når alle tanker kastes på en om natta. Jeg har virkelig prøvd alle tipsene jeg fikk på et søvnkurs jeg var på for å sovne. Men denne gangen får jeg det ikke helt til. I alle år har søvn vært vanskelig i perioder. Gått med type et par timer søvn i månedsvis tidligere, så det er ingen krise her ennå. Jeg klarer å snu det og blir mye lettere når hverdagen er tilbake.

Hverdagen ja, det er sikkert ikke lov å si i en ferie , men jeg gleder meg faktisk til hverdagen igjen. Jeg elsker ferie, altså. Elsker den ekstra tiden med barna og mannen. Allikevel merker jeg at etter jeg ble syk blir jeg utrolig sliten og nesten litt apatisk på slutten. Selv det å velge middag blir et ork. Kunne vært flinkere å planlegge middager selvfølgelig, men det tar bort mulighetene til å være impulsive. Merker også at jeg er så ekstremt opptatt av at alle skal ha det bra og ha noe å gjøre. Tidvis foreslår jeg masse ting som jeg egentlig ikke orker eller vil bare for at alle skal ha det bra. Og her er poenget tror jeg. Jeg har det ikke bra akkurat nå. Akkurat nå er det skikkelig tøft.

Jeg vet ikke helt hvorfor det er tøft. Det kan hende jeg har gjort for mye og rett og slett trenger litt ro. Jeg vet jeg trenger rutiner for å få det best mulig. Egentlig det som er rart for rutiner hadde vi ikke før. All usikkerhet i livet trigger meg en del og derfor har jeg bevisst øvd på å ikke planlegge i sommer. Det er nok derfor denne lille runden med elendig søvn kommer.

Imorra er en ny dag og en ny uke. Så da tenker jeg at en liten plan neste uke er på sin plass. Mandag og fredag blir det i hvert fall trening. I kveld skal middagene settes opp. Onsdag er det skolestart og det er vi klare til, bare litt hår som må farges. Jobb onsdag og torsdag. Sesongstart på fotball torsdag. Til helgen har min mann to spillejobber som mor skal være med på. Det blir en bra uke det der. Ser nå at det er jammen ikke ferie i hverdagen.

Idag er det biff til middag og om været holder seg blir det nok litt bading, tror jeg.

Lag deg en god dag.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg